W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Statut ZSOiZ

XML

Treść

                                                                                                                                                                         
 

STATUT

ZESPOŁU SZKÓŁ
OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
I  ZAWODOWYCH
 w  SOLCU  KUJAWSKIM


 

         Podstawa prawna:
1.      Ustawa z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 z późniejszymi zmianami)
2.      Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2019r.,poz.1148 z późniejszymi zmianami)
3.      Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U z 2018r., poz. 967 z późniejszymi zmianami)
 



 
Rozdział I
 
POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§1
Ilekroć w statucie jest  mowa o zespole lub szkole – należy przez to rozumieć Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych.
 
§2
1.      Pełna nazwa zespołu brzmi: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Solcu Kujawskim.
2.      Siedzibą zespołu jest budynek przy ulicy 29 Listopada 7 w Solcu Kujawskim.
3.      W skład zespołu wchodzą:
1) Liceum Ogólnokształcące,
2) Technikum,
3) Branżowa Szkoła I Stopnia
4.      Każda ze szkół wchodzących w skład zespołu posiada swój odrębny statut.
5.      Szkoła używa pieczęci urzędowych zgodnie z odrębnymi przepisami.
 
§3
1.      Organem  prowadzącym zespół  jest Powiat Bydgoski.
2.      Nadzór  pedagogiczny  nad zespołem sprawuje  Kujawsko-Pomorski Kurator  Oświaty.
 
§4
Zespół jest jednostką budżetową. Obsługę finansowo-księgową prowadzi Powiatowe Centrum Zarządzania Oświatą w Koronowie.
 

Rozdział II
 
ORGANA SZKOŁY

 

§5
1.      Organami zespołu są:
1) dyrektor,
2) rada pedagogiczna,
3) rada rodziców,
4) samorząd uczniowski.
2.      Zespołem kieruje dyrektor, a w przypadku jego nieobecności – wicedyrektor.
3.      Dyrektor zespołu jest jednocześnie dyrektorem wszystkich szkół wchodzących w skład zespołu.
4.      Dyrektora zespołu powołuje organ prowadzący według odrębnych przepisów.
 
  §6
1.      Dyrektor szkoły jest przewodniczącym Rady Pedagogicznej.
2.      Dyrektor szkoły w szczególności:
1) kieruje działalnością szkoły i reprezentuje ją na zewnątrz,
2) sprawuje nadzór pedagogiczny, z wyjątkiem, gdy stanowisko dyrektora powierzono osobie niebędącej nauczycielem; wówczas nadzór pedagogiczny sprawuje nauczyciel zajmujący inne stanowisko kierownicze,
3) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju,
4) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących,
5) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi odpowiedzialność za zgodne z przepisami prawa ich wykorzystanie,
6) podejmuje decyzje w sprawie uczniów, w tym:
    a) przyjmuje uczniów do szkoły,
    b) podejmuje decyzje o skreśleniu z listy uczniów,
7) zapewnia bezpieczeństwo w szkole oraz współpracuje w tym zakresie z odpowiednimi organami:
8) jako kierownik zakładu pracy:
    a) zwalnia i zatrudnia nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,
    b) przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe pracownikom szkoły,
    c) występuje z wnioskiem w sprawach nagród dla pracowników szkoły,
9) organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną uczniom,
10) organizuje i zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej,
11) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów prawa.
                                                      
§7
1.      W skład Rady Pedagogicznej wchodzą Dyrektor zespołu i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w zespole.
2.      Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły.
3.      Do kompetencji Rady Pedagogicznej należą w szczególności:
1) zatwierdzanie:
    a) planów pracy szkoły,
    b) wyników klasyfikacji i promocji uczniów i słuchaczy,
2) podejmowanie uchwał w sprawie:
    a) organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły,
    b) skreślenia z listy uczniów,
3) opiniowanie:
    a) organizacji szkoły, w tym tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych,
    b) projektu planu finansowego szkoły,
    c) wniosków Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
    d) propozycji dyrektora szkoły w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć,
4) występowanie z wnioskiem do organu prowadzącego szkołę o odwołanie z funkcji dyrektora,
5) przygotowanie projektu statutu albo jego zmian.
4.      Rada Pedagogiczna ustala Regulamin swojej działalności.
                                                                    
§8
1.      W skład Rady Rodziców wchodzą po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
2.      Rada Rodziców uchwala Regulamin swojej działalności.
3.      Rada Rodziców może występować do Dyrektora Szkoły i innych organów szkoły we wszystkich sprawach szkoły.
4.      Do kompetencji Rady Rodziców należy w szczególności:
1) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Programu Wychowawczo - Profilaktycznego szkoły,
2) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora szkoły
3) wydawanie opinii związanej z oceną pracy nauczyciela.
5.      W celu wspierania działalności statutowej szkoły Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rada Rodziców określa w regulaminie swojej działalności.   
 
§9
1.      Samorząd Uczniowski  tworzą wszyscy uczniowie szkoły, spośród których wybiera się Radę Samorządu Uczniowskiego oraz Rzecznika Praw Ucznia.
2.      Uczniowie wchodzący w skład Rady Samorządu Uczniowskiego są  jedynymi reprezentantami uczniów uprawnionym do przedstawiania Dyrektorowi szkoły, Radzie Pedagogicznej i Radzie Rodziców wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły.
3.      Do kompetencji Samorządu Uczniowskiego należy w szczególności:
1) uchwalanie regulaminu  Samorządu Uczniowskiego,
2) wybieranie opiekuna Samorządu Uczniowskiego,
3) opiniowanie Programu wychowawczo- profilaktycznego szkoły,
4) opiniowanie wniosku Rady Pedagogicznej o skreślenie z listy uczniów,
5) wydanie opinii o uczniu typowanym do nagrody przyznawanej przez organy spoza szkoły,
6) wybieranie Rzecznika Praw Ucznia,
7) wydawanie opinii związanej z oceną pracy nauczyciela.
4.      Regulamin Samorządu Uczniowskiego nie może być sprzeczny ze Statutem Szkoły.
 
§10
Spory kompetencyjne między organami szkoły rozstrzyga Komisja Statutowa, w skład której wchodzi jeden przedstawiciel reprezentujący każdy organ szkoły.
 

Rozdział III
 
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 

§11
Zespół objęty jest monitoringiem, którego celem jest zapewnienie bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki.
 
§12
Statut wchodzi w życie z dniem………………………………………………………………………